למצוא את הטוב: מדוע הגלות כה ארוכה וקשה?

אליהו גרין No Comments on למצוא את הטוב: מדוע הגלות כה ארוכה וקשה?

כמידי שבוע במהלך התוכנית עניין משפחתי שוחחה מירי שניאורסון עם הרבנית מינדי שמרלינג, על פרשת השבוע, תענית עשרה בטבת, הגלות הארוכה והסיבה לקושי של עם ישראל | האזינו לדברים המחזקים

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתוכנית "עניין משפחתי", שוחחה מירי שניאורסון עם הרבנית מינדי שמרלינג ממדרשת "בית שושנה" בתל אביב, על תענית עשרה בטבת, הגלות הארוכה והסיבה לקושי של עם ישראל.

"אני שומעת מאנשים שבחודש טבת זה זמן מדכא, בגלל שחורף והיום נגמר מהר", פתחה שמרלינג. "הרבי מלובביץ' אומר שכבר במילה הזאת – טבת, יש 'טוב'. אם רק נחפש נמצא את זה בכל מקום. התפקיד שלנו הוא למצוא את הטוב".

"פרשת ויחי ועשרה בטבת מתחברים בהרבה נקודות ומביאים אותנו לשאלה הזאת של 'למה החורבן ולמה הגלות ולמה כל הניסיונות והקשיים האלה', למה דברים לא יכולים פשוט להסתדר? למה דווקא כשאנחנו מקיימים את התורה והמצוות ועושים הכל בצורה נכונה, אנחנו לא רואים בעיניים איך זה מביא לטוב בצורה גשמית", המשיכה שמרלינג.

"לכאורה, כך אומר לנו הרבי, יהודי היה אומר 'אני משתדל לקיים את המצוות אז הקב"ה צריך לתת לי את הכל בקלות ואז גם לי וגם לקב"ה יהיה יותר טוב, אז למה צריך את כל הקושי וההתמודדויות'?", היא שאלה ולאחר מכן הסבירה: "הנקודה היא שהקב"ה מראה לנו שצריך להתייגע. רק על ידי הניסיונות אנחנו מגיעים לטוב האמיתי ואנחנו – רואים בפרשה שלנו שעל ידי הגלות של מצרים, זכו להגיע לגילוי של מתן תורה".

"גם עכשיו, אנחנו בגלות הרבה היותר ארוכה מגלות מצרים, אבל דווקא על ידי עבודה ומתוך מסירות נפש נגיע לגאולה".

האזינו לשיחה המחזקת



0 תגובות